Veelgestelde vragen

Uitrusting

Wat voor kleding moet ik dragen?

Iets waar je gemakkelijk in kunt bewegen. Je mag alles dragen wat je wilt zo lang je er maar vrij in kunt bewegen. Een strakke spijkerbroek is dus een minder goed idee.

Moet ik zelf een matje mee nemen?

Ja, graag! We hebben zelf uiteraard ook matjes die je mag gebruiken. Je hoeft dus niet voor deze lessen een matje aan te schaffen. Maar als je zelf een matje hebt, neem die dan mee. We maken onze matjes na iedere les weer grondig schoon.

 

Accommodatie

Hebben jullie douches?

Nee, we hebben geen doucheruimte. We verzoeken je om in schone sportkleding naar de les te komen, zodat je je niet hoeft om te kleden.

Kan ik bij jullie parkeren?

Niet voor de deur, maar wel vlakbij. Op het parkeerterrein van Albert Heijn mag je 2 uur staan met blauwe schijf. Het terrein liggen op nog geen 2 minuten wandelen van de Olifantsteiger.

 

Lessen

Hoe lang duurt een les?

De yoga, pilates en FysiqFit lessen duren een uur. Een (bewegings) coaching sessie kan wat langer of korter duren, afhankelijk van de hulpvraag. We laten ons daarbij leiden door wat voor jou goed is, niet primair door de klok.

Hoe kan ik een les afzeggen?

Als je een afspraak maakt voor een privé les dan krijg je daarvan een bevestiging per email. In die mail staat ook een link naar een pagina waarmee je de sessie kunt afzeggen als je verhinderd bent. Heb je die mail niet meer, stuur ons dan een berichtje. Dan komt het ook goed.

Als je een groepsles wilt afzeggen, ga dan naar het lesrooster en klik op 'afmelden'. Als je daar dan dezelfde gegevens ingeeft die je eerder bij het inschrijven hebt gebruikt, dan herkennen we dat je al ingeschreven bent en vragen we of je wilt annuleren.

Brengen jullie kosten in rekening als ik moet afzeggen?

Nee hoor, het is voor jou al vervelend genoeg dat de les voor jou niet door kan gaan. We stellen het wel op prijs als je het ons zo snel mogelijk laat weten, zodat we niet voor niets op je zitten te wachten. En als er voor die les een wachtlijst is, dan geef je door je af te melden een ander weer een plek.

Wat houdt een online groepsles in?

Wanneer het aanbieden van fysieke lessen niet mogelijk is, bieden we een online les aan. Deze lessen zijn uitsluitend via een beeldscherm te volgen.

We geven natuurlijk liever fysiek les in de zaal, zodat we jullie beter kunnen begeleiden. Mocht je graag een les bijwonen maar je bent niet in staat om zelf aanwezig te zijn, dan kun je zo'n les ook via een beeldscherm volgen. We plaatsen in de zaal een camera en streamen de les dan live. Zo kun je toch de hele les mee doen, alleen kunnen we je niet persoonlijk begeleiden.

Als je een groepsles online wilt bijwonen, schrijf je dan gewoon via het rooster in. Op het inschrijfformulier verschijnt een optie waarmee je kunt aangeven dat je niet fysiek maar op afstand mee wilt doen.

Kan ik een normale les ook online bijwonen?

Voor de meeste lessen hebben we inderdaad de mogelijkheid om de les niet in de zaal, maar thuis bij te wonen. Tijdens het inschrijven kun je aangeven dat je online wilt deelnemen. Je krijgt dan bij de bevestiging van jouw inschrijving meteen een link naar de online lesruimte. Deelnemers in de zaal kunnen jou niet zien, jij kunt ook de deelnemers in de zaal niet zien. Je ziet uiteraard wel de docent en je hoort en beleeft alles wat in de zaal gebeurt.

 

Betaling

Kan ik bij jullie pinnen?

Nee, we hebben geen pin apparaat. Je krijgt aan het eind van de maand een factuur van de docent bij wie je de lessen hebt gevolgd. Volg je lessen bij meerdere docenten, dan krijg je meerdere facturen. We vragen je vriendelijk om de factuur uiterlijk 14 dagen na ontvangst aan de betreffende docent per bank te voldoen.

Moet ik een abonnement bij jullie afsluiten?

Nee, dat hoeft niet. Je bent welkom zo vaak of zo weinig als je zelf wilt, je zit nergens aan vast.

Wordt het niet te duur als ik geen abonnement kan afsluiten?

Nee. Als je vaker wilt komen dan kom je automatisch in aanmerking voor de "Blijf-Fit" korting. Hoe vaker je komt hoe hoger die korting wordt. Je kunt meer hierover terugvinden op onze pagina met Tarieven.

Vergoedt mijn verzekering jullie facturen?

Waarschijnlijk niet, we hebben geen contracten met verzekeraars. Of je de facturen kunt declareren, hangt helemaal af van jouw verzekeraar.

 

Covid-19

Welke maatregelen hebben jullie genomen?

We conformeren ons aan het Corona protocol van de Vereniging Yogascholen Nederland. We zorgen er bijvoorbeeld voor dat de matjes op minimaal 1,5 meter afstand van elkaar liggen, dat de ruimte goed geventileerd is en dat we vaak en grondig schoon maken. Tussen opeenvolgende lessen is er voldoende tijd, zodat de vertrekkende en de komende groepen elkaar niet tegen komen.

Moet ik bij jullie een QR code laten zien?

Vanaf 25 februari 2022 gelukkig niet meer.